Priser og betaling

Priser oppgitt i nettbutikken er inkludert alle avgifter. Det er ingen minimumsgrense for å handle i nettbutikken.

Når du handler hos tanteg.no blir betalingen behandlet av Stripe. All kortinformasjon blir oppbevart i henhold til kortselskapenes regelverk. Betaling må være gjennomført før du kan laste ned oppskriften.

Strikkepinner: Porto og ekspedisjonsgebyr for strikkepinner kommer i tillegg, og legges til før endelig betaling. Porto og ekspedisjonsgebyr er satt til 49,- kr. Dersom du bor i eller i nærheten av Sarpsborg, kan lokal henting avtales. Strikkepinner sendes kun til kunder i Norge.

Garnpakker: Porto og ekspedisjonsgebyr for garnpakker kommer i tillegg, og legges til før endelig betaling. Porto og ekspedisjonsgebyr er satt til 69,- kr. Dersom du bor i nærheten av Sarpsborg kan lokal henting avtales. Garnpakker sendes kun til kunder i Norge.

Det gratis frakt for kjøp over 800,- kr.

Partene

Selger er TanteG Strikkedesign, Krokstien 5 A, 1718 Greåker, post@tanteg.no, org. nr 926 718 428, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Levering

Når du kjøper en oppskrift hos TanteG får du tilsendt en e-post til den e-postadressen du oppgir ved kjøp. I denne e-posten er det lenke til din(e) nedlastbare fil(er). Du kan også laste ned oppskriften direkte fra kvitteringssiden du kommer til etter at kjøpet er gjennomført.

Det er ingen tidsfrist for å laste ned oppskriften, men nedlasting kan kun skje en gang pr produkt. 

Ved nedlasting klikker du på vedlegget, og filen vil åpne seg i din enhets foretrukne PDF-leser. Dette avhenger av hva slags enhet du er på, om det er PC, nettbrett eller mobiltelefon. Når filen er åpnet må du velge å lagre denne. Den er ikke lagret hos deg før du utfører denne handlingen.

Fysiske varer leveres pr ordinær post. Varene ekspederes fortløpende på hverdager. TanteG er ikke ansvarlig for forsinkelser som oppstår hos Posten. Lokal henting kan avtales.

«Min konto»

Ved å opprette bruker på tanteg.no kan du der ha oversikt over alle dine tidligere kjøp. TanteG kan i enkelte tilfeller ha behov for å korrigere oppskriftene. Det vil da bli sendt ut mail med informasjon til alle som har kjøpt oppskriften. Om du har en brukerkonto vil du der enkelt kunne laste ned redigert PDF.

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos tanteg.no, er ansvarlig for betaling av de ytelser tanteg.no leverer i henhold til gjeldende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra TanteG sin side. For å handle på tanteg.no må man være over 18 år. 

Angrerett

Du har 14 dager angrefrist på alle produkter kjøpt hos TanteG. Angreretten bortfaller imidlertid ved påbegynt nedlasting av filer, også selv om dette ikke fullføres i sin helhet, i henhold til kjøpsloven. Jfr. Angrerettloven § 22 om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted.

Å ikke laste ned produktet innen 14 dager, er ikke gyldig som benyttelse av angrefristen. Produktet er tilgjengelig for nedlasting etter de 14 dagene.

Ønsker du å benytte angreretten kan du sende en e-post til post@tanteg.no innen 14 dager fra kjøpsdato. Angrerettskjema finner du her:

For å spare miljøet, ligger ikke angrettskjema pakken du mottar ved kjøp av strikkenett. Dette akseptere du ved å handle hos TanteG. Angrerettskjema ligger online, og linken ligger i forrige avsnitt. Dette gjør at kun de som ønsker å returnere produkter trenger å skrive ut dette.

Eventuelle returkostnader (gjelder kun strikkenett) bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Reklamasjon

Før feil meldes til TanteG, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan vise til at produktet ikke fungerer slik tanteg.no har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til TanteG snarest slik at TanteG kan iverksette nødvendige tiltak for å rette opp feilen. 

Skader under frakt

Strikkepinner og garn blir sendt via Posten Norge. Skulle det være synlige brudd eller feil ved emballasjen er det viktig å ta med de skadede varen(e) i original emballasje for kontroll på postkontoret/post i butikk.  Det MÅ fylles ut et skjema, som du får på posten for at vi skal kunne få erstattet varen(e). 

Send oss en e-post med opplysninger om skaden, vedlagt ordrenummer og foto av skaden. Er det en fraktskade så sender vi deg ev. en ny vare(r) kostnadsfritt, eller du får pengene tilbake dersom vi ikke kan levere samme vare. Det er trygt for deg og for oss!

I lovverket står det at det må gjøres «innen rimelig tid» og vi tillater oss å tolke det til at innen 5 virkedager fra pakken er mottatt er innenfor regelverket når det gjelder skader under frakt.

Salgspant/Betalingsvilkår

TanteG har salgspant i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger, jfr. pantelovens §3-14 flg. 

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  600.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Endring i vilkårene

TanteG forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, som følge av endringer i lovgivningen. 

Copyright

Alle oppskrifter har copyright ©TanteG og må ikke kopieres eller videreselges uten designerens skriftlige samtykke.